loading...
موسسه تخصصی نهال
sajad بازدید : 45 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

مهمترین ویژگی نهال بادام فرانیس؟

نهال بادام فرانیس از ارقام اصلاح شده روز دنیا به شمار می رود. به طوری که می توان گفت این گونه از بادام در بین بادام های جهان جز بهترین ارقام دیر گل کاغذی است. این محصول در کشور ما نیز در چند سال های اخیر کاشته شده و با شرایط جوی این منطقه سازگاری خوبی نشان داده است. برای آشنایی با آن سعی می کنیم در این مطلب به دو بخش اصلی یعنی؛ مهمترین ویژگی نهال بادام فرانیس و در بخش دوم به نحوه رسیدگی و عمل آوری این نوع بادام اشاره کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

مهمترین ویژگی نهال بادام فرانیس

عمر مفید: با توجه به بررسی های انجام شده در این زمینه مشخص شد که عمر مفید نهال بادام فرانیس حدود ۳۵ تا ۴۵ متغیر است. این میزان البته بستگی به شرایط و موقعیت کاشت آن دارد.

رنگ میوه: میوه آن شفت و به رنگ سبز است که از کرک های فراوانی پوشیده شده است و نیز مغز آن نیز از یک لایه به رنگ قهوه ای پوشیده شده است

تاریخ رسیدن میوه: باید گفت که زمان گلدهی نهال بادام فرانیس حدودا ۲۰ روز بعد از ارقام معمولی بادام است. گل های این نوع درخت سفید و صورتی رنگ است و در فصل بهار قبل از باز شدن جوانه های برگ گل ای آن ظاهر می شود؛ و میوه آن حدودا در شهریور ماه است.

ارتفاع درخت: ارتفاع نهال بادام فرانیس در شرایط و موقعیت مناسب به ۶ الی ۸ متر می رسد، اما این میزان در کشور ما با توجه به ویژگی های آب و هوایی از ۴ متر تا ۶ متر متغیر است.

نهال بادام فرانیس

میزان باردهی نهال بادام فرانیس: میوه این نوع درخت را می توان بعد از رسیدن به صورت خشک برداشت کرد. متوسط برداشت نهال بادام فرانیس از هر هكتار حدود ۵/۱ تن و متوسط برداشت از هر هكتار باغات دیم ۸۰۰ كیلو می باشد. البته این مقدار برداشت بستگی به نوع درخت و میزان رسیدگی به موقع دارد.

تحمل سرمای زمستانی و تحمل گرمای تابستان: یکی از عواملی که بر محصول این درخت تاثیر زیادی می گذارد سرماهای دیر رس بهاره است و این قضیه به علت شکوفه دادن زود هنگام نهال بادام فرانیس می تواند باعث محدودیت کشت آن در کشور ما شود. میزان تحمل گرمای تابستانه آن نسبت به سرمای بهاره و زمستانه آن بیشتر است و می تواند دمای بالای ۳۵ درجه را نیز تحمل کند.

نهال بادام فرانیس

نحوه رسیدگی و عمل آوری نهال بادام فرانیس؟

شرایط محیط کاشت: نهال بادام فرانیس باید در خاک با زهکشی خوب به عمل آید، این نوع بادام در انواع خاک ها قابلیت رشد را دارد به عنوان مثال؛ خاک لومی، شنی یا خاک روسی؛ اما بهترین و مناسب ترین نوع خاک برای رشد این درخت خاک با PH حدود ۵/۶ است.

فواصل کاشت: فواصل کاشت نهال بادام فرانیس نیز بسته به موقعیت زمین و شرایط بارندگی و نیز در زمین های مسطح و غیر شیبدار حدود ۵*۴ می باشد و در هر هکتار می توان حدود ۵۰۰ اصله نهال از آن را کشت کرد.

نیاز به آبیاری: به طور معمول یک هکتار از این نوع بادام به میزان ۶ تا ۸ هزار متر مکعب آب نیاز دارد. بهترین زمان برای آبیاری بادام فرانیس ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه است.

نحوه عمل آوری نهال بادام فرانیس

نیاز به سمپاشی: از مهمترین آفاتی که بر روی نهال بادام فرانیس ظاهر می شود، لکه های آجری بادام است. این آفت روی برگ بادام نخست بار به صورت لکه هایی به رنگ سبز ظاهر می شود؛ و به مرور به رنگ قرمز آجری تغییر پیدا می کند. بهترین راه برای پیشگیری از آن جمع آوری برگ های ریخته شده در سطح خاک و سوزاندن آنها در اواخر پاییز است و همچنین سم پاشی با مواد بردوفیکس ١۰ در هزار پس از ریزش و قبل از ریزش ٧۰ درصد برگ ها در پاییز از پیشرفت آن جلوگیری می کند.

هرس: بهترین و سودمندترین روش برای بالا بردن میزان باردهی نهال بادام فرانیس هرس به موقع آن است. هرس مختصر و سودمند این درخت بهتر است اما انجام نادرست آن می تواند باعث خسارات زیاد به درخت شود. بهترین کار کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه است.

همانطوری که می دانید بیشترین سطح زیركشت و تولید بادام در ایران مربوط به شهرستان سروآباد است. برای تهیه این محصول مفید و کارآمد بهتر است به این شهر سفر کنید. البته این محصول را می توانید از فروشگاه های موجود در سطح شهر و نیز وب سایت های اینترنتی با ارزان ترین قیمت تهیه کنید.

بهترین و پر بازده ترین نهال های بادام را در نهاستان پالیز (سعید قاسمی) سفارش دهید
همانطور که در این مقاله خواندید، انتخاب بهترین و پر بازده ترین درخت بادام بهترین انتخاب برای باغ بادام است. نهال های بادام پربازده نقش بسیار مهمی برای توسعه و کارآفرینی در حوزه کشاورزی میباشد. انتخاب برترین و پربازده ترین نهال بادام خیال شما را بابت توسعه باغ بادام راحت میکند. نهالستان پالیز با تولید باکیفیتترین و برترین نهال های بادام ,نهال بادام آذر ,نهال بادام تونو ,نهال بادام مامایی ,نهال خوشه ای ,نهال بادام شکوفه ,نهال بادام  منقا,نهال بادام  پسته ای,آماده خدمترسانی به مشتریان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید نهال بادام میتوانید با شماره 09021832393 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 807
  • بازدید کلی : 2,648